Psychoterapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog online
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
Suchy Las
(6)
Chludowo
(2)
Autor
Śliwowski Tomasz
(2)
Barkley Russell A
(1)
Bryńska Anita
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Goddard Blythe Sally
(1)
Goddard Sally
(1)
Gomola Aleksander
(1)
Kazdin Alan E
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Louis John Philip
(1)
Louis Karen McDonald
(1)
Matuszkiewicz-Górska Maria
(1)
Porges Stephen W
(1)
Weisz John R
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Dzieci
(8854)
Młodzież
(6024)
6-8 lat
(5906)
9-13 lat
(5134)
0-5 lat
(3844)
Psychoterapeuci
(7)
14-17 lat
(1587)
Dorośli
(160)
Rodzice
(80)
18+
(74)
Literatura polska
(30)
Szkoła wyższa
(29)
Szkoły wyższe
(26)
dzieci
(21)
Studenci
(18)
Nauczyciele
(17)
Grupa wiekowa Dzieci
(16)
Pedagodzy
(15)
Terapeuci
(14)
Szkoły podstawowe
(13)
młodzież
(12)
Literatura amerykańska
(10)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(9)
Lekarze
(9)
Grupa wiekowa Młodzież
(8)
Proza
(8)
Psycholodzy
(8)
literatura polska
(8)
Literatura angielska
(7)
Młodziez
(6)
Grupa wiekowa 0-5 lat
(5)
Terapeuci zajęciowi
(5)
6-8
(4)
Literatura niemiecka
(4)
Szkoła podstawowa
(4)
Szkoła ponadgimnazjalna
(4)
Szkoły średnie
(4)
14-17
(3)
6- 8 lat
(3)
Grupa wiekowa
(3)
Grupa wiekowa 14-17 lat
(3)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(3)
Grupa wiekowaDzieci
(3)
Kobieta
(3)
Literatura szwedzka
(3)
Menedżerowie
(3)
Mlodzież
(3)
Pracownicy socjalni
(3)
Psychiatrzy
(3)
Wychowawcy
(3)
0-5
(2)
13-17 lat
(2)
5-8 lat
(2)
6-8 lat
(2)
Chemicy
(2)
Chorzy na depresję
(2)
Dzieci 6 lat
(2)
Film amerykański
(2)
Film polski
(2)
Fizjoterapeuci
(2)
Grupa wiekowaDzieci 5 lat
(2)
Grupa wiekowamłodzież
(2)
Modzież
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Poziom nauczania Szkoła wyższa
(2)
Prawnicy
(2)
Przedszkola
(2)
Szkoły muzyczne I stopnia
(2)
Szkoły muzyczne II stopnia
(2)
Szkoły ponadgimnazjalne
(2)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
dzieci 6 - 8 lat
(1)
0-6 lat
(1)
1+
(1)
11-14 lat
(1)
14-16 lat
(1)
2001
(1)
8-13 lat
(1)
9-10 lat
(1)
9-13
(1)
Architekci
(1)
Architekci krajobrazu
(1)
Arteterapeuci
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Dietetycy
(1)
Doktoranci
(1)
Doradcy finansowi
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dzieci 3-6 lat
(1)
Dzieci 5 - 6 lat
(1)
Dzieci 5 lat
(1)
Dzieci 6lat
(1)
Dzieci lat 3-5
(1)
Dzieeci
(1)
Dziewczęta
(1)
Ekonomiści
(1)
Film angielski
(1)
Temat
Dzieci
(3)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Młodzież
(2)
Odruchy
(2)
Psychomotoryka
(2)
Psychoterapia
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Uczenie się
(2)
Autonomiczny układ nerwowy
(1)
Dziecko trudne
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Nerw błędny
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psychofizjologia
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzicielstwo bliskości
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Stres pourazowy
(1)
Teoria poliwagalna
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Terapia schematów
(1)
Trauma
(1)
Uczucia
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Gatunek
Poradnik
(5)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(7)
Medycyna i zdrowie
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Nauka i badania
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Suchy Las
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 [SL Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka w przystępny sposób wyjaśnia prawidłowy przebieg rozwoju dziecka oraz pokazuje metody, za pomocą których można rozpoznawać nieprawodłowości rozwoju i minimalizować ich skutki. Celem książki jest nie tylko udzielenie wyjaśnień, dlaczego niektóre dzieci są zagrożone niedojrzałością neuromotoryczną, lecz także zasugerowanie, jak ją rozpoznać i pomóc im pokonać przeszkody hamujące osiąganie sukcesów w szkole i życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Suchy Las
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 [SL Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzice są zazwyczaj pierwszymi osobami, które dostrzegają, że ich dziecko doświadcza trudności rozwojowych. Często nie wiedzą dokładnie, na czym polega problem, ale czują, że ich dziecko czymś się różni od pozostałych. Jeśli objawy nie są poważne, trudności te są często ignorowane, a rodzice informowani, że „dziecko z tego wyrośnie”. Choć jest oczywiście prawdą, że wiele dzieci wyrasta ze swych wczesnych problemów, warto wiedzieć, że rozwój ruchowy dziecka na początkowych etapach życia ma wpływ na zachowanie i osiągnięcia szkolne w późniejszym dzieciństwie. Jeżeli niedojrzałość neuromotoryczna będzie się utrzymywać, istnieje ryzyko, że dziecko będzie doświadczać specyficznych trudności w nauce i zaburzeń zachowania na różnych etapach swojego życia. Sally Goddard Blythe w przystępny sposób wyjaśnia prawidłowy przebieg rozwoju dziecka oraz pokazuje metody, za pomocą których można rozpoznawać nieprawidłowości rozwoju i minimalizować ich skutki. Celem tej książki jest nie tylko udzielenie wyjaśnień, DLACZEGO niektóre dzieci są zagrożone niedojrzałością neuromotoryczną, ale również zasugerowanie, JAK ją rozpoznać i pomóc im pokonać przeszkody hamujące osiąganie sukcesów w szkole i w życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Suchy Las
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [SL Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Doświadczeni polscy terapeuci o praktycznej stronie psychoterapii dzieci i młodzieży. Wielu osobom rozpoczynającym praktykę psychoterapeutyczną przeprowadzenie całego procesu leczenia dziecka lub nastolatka – od momentu pierwszej wizyty do zakończenia terapii – może nastręczać trudności. Nasuwać się mogą wątpliwości: Czy ważne są cele dziecka, czy rodzica? Czy po terapii dziecko ma lepiej spełniać oczekiwania dorosłych, czy też budować swoją autonomię? Jak zaplanować udział rodziców w psychoterapii? Który program terapeutyczny wybrać? Jak budować zaangażowanie w terapię?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Chludowo
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [CH wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek - wszyscy popełniają błędy, powielają schematy ze swojego dzieciństwa i mimo dobrych chęci czasem postępują niewłaściwie. Dzieci nie potrzebują jednak rodziców perfekcyjnych - potrzebują rodziców, którzy je szanują, słuchają ich oraz próbują je zrozumieć. Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Tego uczą autorzy książki "Mały człowiek, wielkie potrzeby". Karen i John Louisowie napisali ten poradnik po tym, jak prowadzone przez nich warsztaty Good Enough Parenting odniosły ogromny sukces. Swoją filozofię mądrego wychowania opierają na przekonaniu, że najważniejsze jest zaspokajanie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencje, realistyczne granice, realistyczne oczekiwania oraz wartości duchowe i wspólnota. Autorzy przekonują, że zaspokojenie tych potrzeb jest kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka. Tłumaczą, że źródło większości zaburzeń, problemów z samooceną czy trudności w relacjach stanowią właśnie niezaspokojone potrzeby emocjonalne z okresu dzieciństwa. Toksyczne czy bolesne doświadczenia prowadzą do negatywnych wzorców myślenia, odczuwania, zachowania, które potem dzieci wnoszą w dorosłe życie, w relacje z partnerem czy w końcu we własne rodzicielstwo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Suchy Las
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [SL Wypożyczalnia] (1 egz.)
Chludowo
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [CH wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nieocenione źródło wiedzy dla psychoterapeutów pracujących z ciałem. Niniejsza książka to pierwsza na polskim rynku publikacja dotycząca teorii poliwagalnej, skierowana do psychoterapeutów. Teoria sformułowana przez autora już w 1994 roku jest rezultatem jego wieloletnich badań klinicznych i obserwacji. Zakłada ona, że życie emocjonalne człowieka ma podłoże biologiczne, a doświadczenia psychiczne jednostki ściśle wiążą się z procesami zachodzącymi w ciele. Stephen W. Porges przywiązuje szczególną wagę do nerwu błędnego, udowadniając, że jego funkcjonowanie ma ogromny wpływ na ludzką psychikę. Książka nie tylko prezentuje podstawowe pojęcia teorii poliwagalnej w przystępnej formie glosariusza. Zawarte w niej wywiady autora z klinicystami wskazują również możliwe zastosowanie jego teorii w praktyce terapeutycznej. Książka Porgesa pokazuje, jak opracować strategie terapeutyczne mające na celu przywrócenie równowagi biologiczno-behawioralnej poprzez interakcje społeczne. Koncepcje autora można z powodzeniem zastosować nie tylko w terapii traumy i depresji, lecz także w terapii autyzmu.
Teoria poliwagalna to rewolucja w terapii. Porges wyjaśnia przejrzyście, jak to, co dzieje się w naszym ciele, wpływa na nasze zachowanie i zdolność do relacji z innymi ludźmi. (Dorota Hołówka, prezes Stowarzyszenia Nowa Psychologia)
Autor w przyjazny sposób wyjaśnia subtelności teorii poliwagalnej będącej dziełem jego twórczego geniuszu, my zaś dostrzegamy w nowym świetle wpływ układu autonomicznego na ludzkie zachowania i widzimy, jak wiele trudności, z którymi borykają się pacjenci i lekarze, ma podłoże neurobiologiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Suchy Las
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 [SL Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Suchy Las
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [SL Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej