Integracja percepcyjno-motoryczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog online
(10)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
Placówka
Suchy Las
(10)
Autor
Szmalec Jacek
(3)
Brzuzy Grzegorz
(2)
Wieczór Elżbieta
(2)
Blythe Sally Goddard
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Goddard Blythe Sally
(1)
Jodzis Daria
(1)
Kohut Dorota
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Macińska Magdalena
(1)
Matuszkiewicz-Górska Maria
(1)
Miller Lucy J
(1)
Papp Luca
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Śliwowski Tomasz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Pedagodzy
(5)
Terapeuci
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Temat
Powieść amerykańska
(1524)
Literatura polska
(912)
Literatura amerykańska
(782)
Powieść angielska
(774)
Powieść polska
(742)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(-)
powieść amerykańska
(566)
Lektura szkolna
(511)
Audiobook
(508)
Poezja polska
(419)
Polska
(415)
Literatura angielska
(414)
Powieść młodzieżowa
(401)
Kobieta
(396)
Literatura dziecięca polska
(379)
Bajki
(377)
Powieść obyczajowa
(363)
Powieść francuska
(355)
Opowiadania dla dzieci
(343)
powieść angielska
(323)
literatura dla dzieci
(318)
Fantastyka
(306)
Powieść przygodowa
(285)
Powieść fantastyczna
(279)
Historia
(268)
bajeczki
(266)
II wojna światowa (1939-1945)
(231)
Zwierzęta
(228)
Żydzi
(215)
Uczucia
(208)
Psychologia
(206)
Biografia
(195)
Filozofia
(187)
Pamiętniki polskie
(186)
Sztuka
(180)
Biografie
(176)
Wojna 1939-1945 r.
(173)
powieść dla młodzieży
(173)
Boże Narodzenie
(166)
Życie codzienne
(158)
Literatura młodzieżowa polska
(154)
Literatura francuska
(152)
Literatura innych narodów
(152)
Wychowanie w rodzinie
(152)
Rodzina
(151)
Dziecko
(150)
Język polski
(148)
Publicystyka polska
(147)
literatura polska
(142)
Miłość
(140)
Powieść niemiecka
(140)
Wielkopolska
(140)
literatura amerykańska
(135)
Literatura
(134)
biografie
(133)
Polityka
(132)
Literatura rosyjska
(128)
opowiadania dla dzieci
(127)
Poznań
(124)
powieść fantastyczna
(124)
Powieść dla młodzieży
(122)
Powieść rosyjska
(120)
Relacje międzyludzkie
(118)
Kultura
(117)
Literatura dziecięca angielska
(117)
Literatura obcojęzyczna - angielska
(116)
Pisarze polscy
(115)
Powieść kryminalna
(115)
powieść młodzieżowa
(115)
Powieść młodzieżowa polska
(112)
poezja polska
(112)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(111)
Fizyka
(110)
literatura dla młodzieży
(106)
literatura innych krajów
(105)
Dramat polski
(104)
literatura angielska
(102)
Powieść sensacyjna
(101)
Reportaż polski
(98)
Ekologia
(97)
Samorealizacja
(97)
Medycyna
(94)
Literatura niemiecka
(92)
Pedagogika
(92)
Powieść młodzieżowa angielska
(91)
Nauka
(89)
Przyjaźń
(89)
powieść
(89)
Śledztwo i dochodzenie
(89)
Dzieci
(87)
Przyroda
(86)
Wojsko
(86)
Duchowieństwo katolickie
(85)
Malarstwo
(85)
Geografia
(84)
Psy
(84)
Śmierć
(82)
Odżywianie
(81)
Poezja
(81)
Architektura
(80)
Kościół katolicki
(79)
Gatunek
Monografia
(3)
Poradnik
(2)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Medycyna i zdrowie
(4)
Psychologia
(4)
Nauka i badania
(1)
Pedagogika,oświata,edukacja
(1)
Psychologia i zdrowie psychiczne
(1)
Psychologia popularna
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Znaczny odsetek uczniów wykazuje niedojrzałą sprawność ruchową oraz niestabilność postawy. Taka niedojrzałość neuromotoryczna jest często uwarunkowana nagromadzeniem się odruchów pierwotnych (u prawidłowo rozwijających się dzieci odruchy pierwotne występują do szóstego miesiąca życia, a następnie zostają zastąpione reakcjami posturalnymi). Badania wskazują na bezpośredni związek pomiędzy niedojrzałością układu ruchowego a osiągnięciami w szkole. Dzięki odpowiedniemu wsparciu oraz szkoleniom nauczyciele oraz inni specjaliści mogą nauczyć się, jak rozpoznawać oznaki opóźnienia rozwojowego, aby dziecko mogło być skierowane do odpowiedniego terapeuty albo też objęte odpowiednim programem ćwiczeń. Książka stanowi zestaw narzędzi pozwalających: rozpoznać, u których dzieci występują niedojrzałe odruchy, wprowadzić program ćwiczeń fizycznych oraz ocenić wyniki. Książka została podzielona na trzy części: w części pierwszej przedstawiono serię testów przesiewowych dla dzieci w wieku 4-7 lat, pozwalających sprawdzić obecność trzech odruchów, kontrolę równowagi statycznej, koordynację, percepcję wzrokową oraz integrację wzrokowo-ruchową. W części drugiej omówiono podobną serię testów przesiewowych dla dzieci od siódmego roku życia wzwyż. Część trzecia zawiera pełen program ćwiczeń integrujących, który można realizować w pracy z całą klasą lub też z mniejszymi grupami dzieci w trakcie jednego roku szkolnego. Sally Goddard Blythe jest dyrektorem Instytutu Psychologii Neurofizjologicznej (INPP) w Chester, zajmującego się oceną i nadzorem programów wyrównawczych dla dzieci i dorosłych ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, agorafobia i napadami paniki. Jest autorką uznanych publikacji, m.in. Odruchy, uczenie się i zachowanie... (2005), Harmonijny rozwój dziecka (2010), Jak osiągać sukcesy w nauce (2011).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Suchy Las
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [SL Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Suchy Las
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [SL Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka w przystępny sposób wyjaśnia prawidłowy przebieg rozwoju dziecka oraz pokazuje metody, za pomocą których można rozpoznawać nieprawodłowości rozwoju i minimalizować ich skutki. Celem książki jest nie tylko udzielenie wyjaśnień, dlaczego niektóre dzieci są zagrożone niedojrzałością neuromotoryczną, lecz także zasugerowanie, jak ją rozpoznać i pomóc im pokonać przeszkody hamujące osiąganie sukcesów w szkole i życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Suchy Las
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 [SL Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Suchy Las
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [SL Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej publikacji przedstawiamy profesje psychologa, pedagoga specjalnego, logopedy, fizjoterapeuty, terapeuty integracji sensorycznej, muzykoterapeuty jako te, które są dla nas najistotniejszymi, jeśli chodzi o wsparcie dziecka. To ci specjaliści posiadają kompetencje potrzebne doprowadzenia oddziaływań terapeutycznych. Na takich kierunkach w Polsce kształci się kadrę zawodową zajmującą się pracą z dzieckiem. Prezentujemy podejście terapeutów do usprawniania rozwoju dziecka zgodnie z ich profesjami, zwracając uwagę na ich osobowość, obciążenia związane z wykonywanym zawodem, aby w końcu wspomnieć o najważniejszych terapeutach, czyli rodzicach ľ ich postawach wobec dzieci i konsekwencjach codziennych trudów. Niech ta książka będzie poradnikiem o spostrzeganiu rozwoju dziecka, jego ewentualnych zaburzeń i wybranych przez autorów przykładowych form terapii dziecka od jego urodzenia do rozpoczęcia nauki w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Suchy Las
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 [SL Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Suchy Las
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 [SL Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaburzenia przetwarzania sensorycznego (sensory processing disorder - SPD) zmieniają sposób, w jaki dana osoba odbiera wrażenia smakowe, dotykowe, wzrokowe, ruchowe i związane ze świadomością własnego ciała. SPD sprawia, że codzienne czynności stają się wyzwaniem, i może skutkować problemami emocjonalnymi i społecznymi oraz trudnościami w nauce. Autorka dzieli się z czytelnikami rozległą wiedzą, nabytą dzięki wieloletniej pracy, i w przystępny sposób opowiada o objawach SPD, jego typach, diagnozie i terapii. W książce można też znaleźć rady dla całej rodziny dziecka o niezgranych zmysłach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Suchy Las
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 [SL Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka podejmuje próbę odpowiedzi na pytania dotyczące efektywności integracji sensorycznej dzieci rozpoczynających naukę w szkole. Zaprezentowany został w niej podział diagnostyczny oraz terapie dla dzieci z deficytami integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Suchy Las
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [SL Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi kompendium informacji odnośnie integracji sensorycznej. Zamieszczone są w niej artykuły poparte badaniami oraz znajdują się dodatkowo narzędzia diagnostyczne ułatwiające przeprowadzenie obserwacji dziecka pod kątem problemów z integracją sensoryczną. Publikacja jest odpowiedzią na wzrost zainteresowania problematyka integracji sensorycznej. Kierowana jest do szerokiego grona czytelników: pedagogów ogólnych i oligofrenopedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i fizjoterapeutów, logopedów, nauczycieli wczesnej edukacji, opiekunów i rodziców. W publikacji zostały opisane wybrane zagadnienia dotyczące rozwoju motorycznego dziecka, integracji sensorycznej. Czytelnik dowie się również o niepokojących zachowaniach uczniów w następstwie zaburzeń integracji sensorycznej, pozna przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole. W książce przedstawiono interesujący materiał dotyczący znaczenia dotyku w rozwoju małego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Suchy Las
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [SL Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Publikacja przedstawia zabawy terapeutyczne do integracji sensorycznej z propozycjami ćwiczeń i narzędzi diagnostycznych możliwych do wykorzystania w przedszkolu i szkole. Zawarte są w niej także wybrane narzędzia diagnostyczne do przetwarzania sensorycznego i rozwoju motoryki u dzieci, m.in. lista kontrolna sensoryczno-motoryczna, arkusz obserwacji klinicznej oraz kwestionariusz lateralizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Suchy Las
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [SL Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej