Dojrzałość szkolna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog online
(5)
Forma i typ
Książki
(4)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Suchy Las
(4)
Chludowo
(1)
Autor
Blythe Sally Goddard
(2)
Macińska Magdalena
(2)
Papp Luca
(2)
Elbanowska Karolina
(1)
Elbanowski Tomasz
(1)
Kusik Krystyna. Red
(1)
Makowska Ola
(1)
Olejarczyk Asia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Powieść amerykańska
(1524)
Literatura polska
(912)
Literatura amerykańska
(782)
Powieść angielska
(774)
Powieść polska
(742)
Dojrzałość szkolna
(-)
powieść amerykańska
(566)
Lektura szkolna
(511)
Audiobook
(508)
Poezja polska
(419)
Polska
(415)
Literatura angielska
(414)
Powieść młodzieżowa
(401)
Kobieta
(396)
Literatura dziecięca polska
(379)
Bajki
(377)
Powieść obyczajowa
(363)
Powieść francuska
(355)
Opowiadania dla dzieci
(343)
powieść angielska
(323)
literatura dla dzieci
(318)
Fantastyka
(306)
Powieść przygodowa
(285)
Powieść fantastyczna
(279)
Historia
(268)
bajeczki
(266)
II wojna światowa (1939-1945)
(231)
Zwierzęta
(228)
Żydzi
(215)
Uczucia
(208)
Psychologia
(206)
Biografia
(195)
Filozofia
(187)
Pamiętniki polskie
(186)
Sztuka
(180)
Biografie
(176)
Wojna 1939-1945 r.
(173)
powieść dla młodzieży
(173)
Boże Narodzenie
(166)
Życie codzienne
(158)
Literatura młodzieżowa polska
(154)
Literatura francuska
(152)
Literatura innych narodów
(152)
Wychowanie w rodzinie
(152)
Rodzina
(151)
Dziecko
(150)
Język polski
(148)
Publicystyka polska
(147)
literatura polska
(142)
Miłość
(140)
Powieść niemiecka
(140)
Wielkopolska
(140)
literatura amerykańska
(135)
Literatura
(134)
biografie
(133)
Polityka
(132)
Literatura rosyjska
(128)
opowiadania dla dzieci
(127)
Poznań
(124)
powieść fantastyczna
(124)
Powieść dla młodzieży
(122)
Powieść rosyjska
(120)
Relacje międzyludzkie
(118)
Kultura
(117)
Literatura dziecięca angielska
(117)
Literatura obcojęzyczna - angielska
(116)
Pisarze polscy
(115)
Powieść kryminalna
(115)
powieść młodzieżowa
(115)
Powieść młodzieżowa polska
(112)
poezja polska
(112)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(111)
Fizyka
(110)
literatura dla młodzieży
(106)
literatura innych krajów
(105)
Dramat polski
(104)
literatura angielska
(102)
Powieść sensacyjna
(101)
Reportaż polski
(98)
Ekologia
(97)
Samorealizacja
(97)
Medycyna
(94)
Literatura niemiecka
(92)
Pedagogika
(92)
Powieść młodzieżowa angielska
(91)
Nauka
(89)
Przyjaźń
(89)
powieść
(89)
Śledztwo i dochodzenie
(89)
Dzieci
(87)
Przyroda
(86)
Wojsko
(86)
Duchowieństwo katolickie
(85)
Malarstwo
(85)
Geografia
(84)
Psy
(84)
Śmierć
(82)
Odżywianie
(81)
Poezja
(81)
Architektura
(80)
Kościół katolicki
(79)
Temat: czas
2001-0
(1)
Gatunek
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Publicystyka polska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Pedagogika,oświata,edukacja
(1)
Psychologia i zdrowie psychiczne
(1)
Psychologia popularna
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Znaczny odsetek uczniów wykazuje niedojrzałą sprawność ruchową oraz niestabilność postawy. Taka niedojrzałość neuromotoryczna jest często uwarunkowana nagromadzeniem się odruchów pierwotnych (u prawidłowo rozwijających się dzieci odruchy pierwotne występują do szóstego miesiąca życia, a następnie zostają zastąpione reakcjami posturalnymi). Badania wskazują na bezpośredni związek pomiędzy niedojrzałością układu ruchowego a osiągnięciami w szkole. Dzięki odpowiedniemu wsparciu oraz szkoleniom nauczyciele oraz inni specjaliści mogą nauczyć się, jak rozpoznawać oznaki opóźnienia rozwojowego, aby dziecko mogło być skierowane do odpowiedniego terapeuty albo też objęte odpowiednim programem ćwiczeń. Książka stanowi zestaw narzędzi pozwalających: rozpoznać, u których dzieci występują niedojrzałe odruchy, wprowadzić program ćwiczeń fizycznych oraz ocenić wyniki. Książka została podzielona na trzy części: w części pierwszej przedstawiono serię testów przesiewowych dla dzieci w wieku 4-7 lat, pozwalających sprawdzić obecność trzech odruchów, kontrolę równowagi statycznej, koordynację, percepcję wzrokową oraz integrację wzrokowo-ruchową. W części drugiej omówiono podobną serię testów przesiewowych dla dzieci od siódmego roku życia wzwyż. Część trzecia zawiera pełen program ćwiczeń integrujących, który można realizować w pracy z całą klasą lub też z mniejszymi grupami dzieci w trakcie jednego roku szkolnego. Sally Goddard Blythe jest dyrektorem Instytutu Psychologii Neurofizjologicznej (INPP) w Chester, zajmującego się oceną i nadzorem programów wyrównawczych dla dzieci i dorosłych ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, agorafobia i napadami paniki. Jest autorką uznanych publikacji, m.in. Odruchy, uczenie się i zachowanie... (2005), Harmonijny rozwój dziecka (2010), Jak osiągać sukcesy w nauce (2011).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Chludowo
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [CH magazyn] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znaczny odsetek uczniów wykazuje niedojrzałą sprawność ruchową oraz niestabilność postawy. Taka niedojrzałość neuromotoryczna jest często uwarunkowana nagromadzeniem się odruchów pierwotnych (u prawidłowo rozwijających się dzieci odruchy pierwotne występują do szóstego miesiąca życia, a następnie zostają zastąpione reakcjami posturalnymi). Badania wskazują na bezpośredni związek pomiędzy niedojrzałością układu ruchowego a osiągnięciami w szkole. Dzięki odpowiedniemu wsparciu oraz szkoleniom nauczyciele oraz inni specjaliści mogą nauczyć się, jak rozpoznawać oznaki opóźnienia rozwojowego, aby dziecko mogło być skierowane do odpowiedniego terapeuty albo też objęte odpowiednim programem ćwiczeń. Książka stanowi zestaw narzędzi pozwalających: rozpoznać, u których dzieci występują niedojrzałe odruchy, wprowadzić program ćwiczeń fizycznych oraz ocenić wyniki. Książka została podzielona na trzy części: w części pierwszej przedstawiono serię testów przesiewowych dla dzieci w wieku 4-7 lat, pozwalających sprawdzić obecność trzech odruchów, kontrolę równowagi statycznej, koordynację, percepcję wzrokową oraz integrację wzrokowo-ruchową. W części drugiej omówiono podobną serię testów przesiewowych dla dzieci od siódmego roku życia wzwyż. Część trzecia zawiera pełen program ćwiczeń integrujących, który można realizować w pracy z całą klasą lub też z mniejszymi grupami dzieci w trakcie jednego roku szkolnego. Sally Goddard Blythe jest dyrektorem Instytutu Psychologii Neurofizjologicznej (INPP) w Chester, zajmującego się oceną i nadzorem programów wyrównawczych dla dzieci i dorosłych ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, agorafobia i napadami paniki. Jest autorką uznanych publikacji, m.in. Odruchy, uczenie się i zachowanie... (2005), Harmonijny rozwój dziecka (2010), Jak osiągać sukcesy w nauce (2011).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Suchy Las
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [SL Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Suchy Las
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [SL Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesne rozumienie pojęcia gotowości szkolnej cechuje nie tylko swoiste nakładanie się dwóch klasycznych ujęć akcentujących podmiotowe znaczenie procesów dojrzewania bądź uczenia się. Wyróżnikiem tego pojęcia jest także szeroki zakres znaczeniowy związany z charakterystyką właściwości tych elementów systemu edukacyjnego, od których zależy zarówno sytuacja dzieci na progu szkoły, jak i ich przyszła kariera w roli uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Suchy Las
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [SL Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wielkie Problemy Małych Ludzi)
Pewnie każdy przedszkolak choć raz zadał sobie albo swoim bliskim pytanie, jak to będzie w szkole. Ta książka w przystępny i niezwykle trafny sposób dotyka tematu niepewności i obaw związanych z rozpoczęciem nauki szkolnej. Opisuje typowe dziecięce wątpliwości i podsuwa wiele praktycznych porad. Wszystko po to, by pomóc przyszłemu uczniowi oswoić się z dużą zmianą, która czeka go po ukończeniu przedszkola. Dorosłym zaś daje impuls do wspierania dziecka w tym ważnym momencie życia, aby został pozytywnie zapamiętany. Książki z serii „Wielkie problemy małych ludzi” przedstawiają ważne tematy dotyczące dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Czynią to w sposób przystępny, rzeczowy i kompetentny. Wszystkie tomiki serii powstają z udziałem wykwalifikowanych pedagogów i psychologów; ich autorami są ludzie, którym bliski jest świat dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Suchy Las
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. N/I [SL Oddział dla Dzieci] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej